Boo SK

Föreningen

Föreningen Boo Sportklubb (Boo SK) startades 1957 för att främja god kamratskap och främja goda resultat. Idag finns inom verksamheten konståkning, som startade 1967, cirka 15 aktiva tävlingsåkare och i skridskolan närmare 80 barn som lär sig grunderna i skridskoåkning.

Föreningen baseras än idag på ideellt arbete. Tränarna är dock professionella och har gedigen erfarenhet av att vägleda och utveckla åkarna på ett långsiktigt hållbart sätt.

Boo SK Konståkning erbjuder konståkningsträning för barn, ungdomar och vuxna. Vår verksamhet bedrivs under huvudsäsong i Saltsjöbaden och Nacka Ishall. Under för- och eftersäsong kan träning i kommunens andra hallar förekomma.

Hos oss finns åkare på alla nivåer, från de allra yngsta i skridskoskolan till elit. Vår träning bedrivs av välutbildade och meriterade tränare på olika nivåer, utifrån åkarens egen målsättning. I vår förening finns möjlighet till konståkningsträning på både bredd- och elitnivå.

Vanligast är att man börjar i skridskoskolan runt 4-9 års ålder, för att efter något år flytta upp till speed-gruppen. I speed tränar man lite oftare och utvecklar sin åkning tills dess att man klarar sitt första test: tävlingstestet. Efter detta test brukar man vara redo för våra grupper för tävlingsåkare och blivande sådana.

Boo SK arbetar för att bedriva och utveckla verksamheten så att vi har roligt, mår bra och utvecklas enligt egen förmåga, intresse och vilja.